W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Dąbrowskie Wodociągi Sp. z o.o.

ul. Powstańców 13 
41-300 Dąbrowa Górnicza
tel.  (32) 639 51 00
fax  (32) 262 22 10

sekretariat@dabrowskie-wodociagi.pl

Ekspertyza wodomierza

Miejsce:

Dąbrowskie Wodociągi Sp. z o.o.
ul. Powstańców 13
41-300 Dąbrowa Górnicza

Biuro Obsługi Klienta
stanowisko nr 3 tel. (32) 63 95 102
fax.(32) 262 22 10
sekretariat@dabrowskie-wodociagi.pl

Godziny przyjęć:

Poniedziałek       7:00 – 17:00
Wtorek – Piątek  7:00 – 15:00

Wymagane dokumenty

 Wniosek o wykonanie ekspertyzy wodomierza

Opłaty

W zależności od wyniku ekspertyzy

Formy płatności

  1. Przelew bankowy.
  2. Kartą płatniczą w Dąbrowskich Wodociągach. 
  3. Wpłatomat w Dąbrowskich Wodociągach. 

Sposób dostarczenia

  1. Osobiście.
  2. Listownie.
  3. Mailowo.
  4. Faksem.
  5. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (dla klientów e-BOK).

Termin załatwienia sprawy

30 dni od daty złożenia wniosku.

Dodatkowe informacje

W związku z brakiem możliwości stwierdzenia prawidłowości działania wodomierza w zakresie spełniania wymagań metrologicznych w miejscu jego zabudowy, wodomierz w uzgodnionym terminie jest demontowany przez  pracownika Dąbrowskich Wodociągów Sp. z o.o. oraz wymieniany na inny. Następnie przekazany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy posiadającego odpowiednie uprawnienia Prezesa Głównego Urzędu Miar, w którym urzędnik Urzędu Miar dokonuje oględzin zewnętrznych, sprawdzenia zgodności wodomierza z zatwierdzonym typem, ważności i stanu cech legalizacyjnych i cech zabezpieczających, a następnie na stanowiskach pomiarowych wyznaczane są rzeczywiste błędy pomiarowe wodomierza. W dalszej kolejności Pracownik Urzędu Miar wydaje "Świadectwo ekspertyzy", w którym podaje wynik.

Gdy w „Świadectwie ekspertyzy” zostanie stwierdzone, że wodomierz może być nadal stosowany, koszty sprawdzenia oraz wymiany wodomierza pokrywa Odbiorca (Wnioskujący).

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania wodomierza głównego, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności działania wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy nieprawidłowego działania wodomierza.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane