Ekspertyza wodomierza
Miejsce: |
Dąbrowskie Wodociągi sp. z o.o. Biuro Obsługi Klienta |
Godziny przyjęć: |
Poniedziałek 7.00 – 17.00 |
Wymagane dokumenty |
|
Opłaty |
W zależności od wyniku ekspertyzy |
Formy płatności |
|
Sposób dostarczenia |
|
Termin załatwienia sprawy |
30 dni od daty złożenia wniosku. |
Dodatkowe informacje |
W związku z brakiem możliwości stwierdzenia prawidłowości działania wodomierza w zakresie spełniania wymagań metrologicznych w miejscu jego zabudowy, wodomierz w uzgodnionym terminie jest demontowany przez pracownika Dąbrowskich Wodociągów Sp. z o.o. oraz wymieniany na inny. Następnie przekazany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy posiadającego odpowiednie uprawnienia Prezesa Głównego Urzędu Miar, w którym urzędnik Urzędu Miar dokonuje oględzin zewnętrznych, sprawdzenia zgodności wodomierza z zatwierdzonym typem, ważności i stanu cech legalizacyjnych i cech zabezpieczających, a następnie na stanowiskach pomiarowych wyznaczane są rzeczywiste błędy pomiarowe wodomierza. W dalszej kolejności Pracownik Urzędu Miar wydaje "Świadectwo ekspertyzy", w którym podaje wynik. Gdy w „Świadectwie ekspertyzy” zostanie stwierdzone, że wodomierz może być nadal stosowany, koszty sprawdzenia oraz wymiany wodomierza pokrywa Odbiorca (Wnioskujący). W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania wodomierza głównego, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności działania wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy nieprawidłowego działania wodomierza. |