Miejsce:

Dąbrowskie Wodociągi sp. z o.o.
ul. Powstańców 13
41-300 Dąbrowa Górnicza

Biuro Obsługi Klienta
stanowisko nr 3 tel. 32 / 63 95 102
fax. 32 / 26 22 210
sekretariat@dabrowskie-wodociagi.pl

Godziny przyjęć:

Poniedziałek       7.00 – 17.00
Wtorek – Piątek  7.00 – 15.00

Wymagane dokumenty

  1. „Formularza odczytu liczników do trasy” przeznaczony do wpisywania odczytów wodomierzy dokonywanych przez Odczytywacza, potwierdzone podpisem Klienta
  2. Druk „Odczyt wodomierza” wypełniany osobiście przez Klienta na stanowisku w BOK
  3. „Karta pocztowa” z wypełnionym odczytem wodomierza dokonanym przez Klienta i odesłana do Dąbrowskich Wodociągów.

Opłaty

Opłata za odczyt wodomierza zgodnie z aktualnie obowiązującą taryfą w dniu dokonania odczytu lub bezpłatnie w przypadku zgłoszenia stanu wodomierza przez Klienta.

Sposób dostarczenia

  1. Pracownik – Odczytywacz.
  2. Osobiście.
  3. Poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta.

Termin załatwienia sprawy

Do 7 dni od daty zgłoszenia odczytu wystawiona i wysłana jest faktura do Klienta na adres korespondencyjny.

Dodatkowe informacje

Odczyty wodomierzy dla gospodarstw domowych są dokonywane w cyklach dwumiesięcznych, natomiast dla firm i instytucji stosuje się miesięczne cykle rozliczeniowe.

Odczytu wskazań wodomierzy dokonuje osoba uprawniona, reprezentująca przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne, po okazaniu upoważnienia i legitymacji służbowej celem sporządzenia rozliczenia i wystawienia faktury.

Odczyt wodomierza można również zgłosić osobiście lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. 

W przypadku dokonywania i podawania odczytu wskazań wodomierza przez Klienta nie będzie pobierana opłata abonamentowa za odczyt. Jednakże Dąbrowskie Wodociągi zastrzegają sobie prawo kontroli wodomierza minimum dwa razy do roku i pobrania opłaty z tego tytułu zgodnie z obowiązującą taryfą. Klient winien podać stan wodomierza w terminie do 10 dnia parzystego/nieparzystego miesiąca przyjętego cyklu rozliczeniowego.

W przypadku nieobecności Klienta, ODCZYTYWACZ pozostawi kartę pocztową odczytu wodomierza. Należy ją niezwłocznie wypełnić i wrzucić do skrzynki pocztowej. Zużycie wody zostanie rozliczone na podstawie podanego wskazania wodomierza. 

Jeżeli Klient nie zgłosi odczytu wodomierza rozliczenie należności odbywać się będzie na podstawie średniego zużycia wody w okresie ostatnich 3 miesięcy, a gdy nie będzie to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego.