Odczyt wodomierza
Miejsce: |
Dąbrowskie Wodociągi sp. z o.o. Biuro Obsługi Klienta |
Godziny przyjęć: |
Poniedziałek 7.00 – 17.00 |
Wymagane dokumenty |
|
Opłaty |
Opłata za odczyt wodomierza zgodnie z aktualnie obowiązującą taryfą w dniu dokonania odczytu lub bezpłatnie w przypadku zgłoszenia stanu wodomierza przez Klienta. |
Sposób dostarczenia |
|
Termin załatwienia sprawy |
Do 7 dni od daty zgłoszenia odczytu wystawiona i wysłana jest faktura do Klienta na adres korespondencyjny. |
Dodatkowe informacje |
Odczyty wodomierzy dla gospodarstw domowych są dokonywane w cyklach dwumiesięcznych, natomiast dla firm i instytucji stosuje się miesięczne cykle rozliczeniowe. Odczytu wskazań wodomierzy dokonuje osoba uprawniona, reprezentująca przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne, po okazaniu upoważnienia i legitymacji służbowej celem sporządzenia rozliczenia i wystawienia faktury. Odczyt wodomierza można również zgłosić osobiście lub poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. W przypadku dokonywania i podawania odczytu wskazań wodomierza przez Klienta nie będzie pobierana opłata abonamentowa za odczyt. Jednakże Dąbrowskie Wodociągi zastrzegają sobie prawo kontroli wodomierza minimum dwa razy do roku i pobrania opłaty z tego tytułu zgodnie z obowiązującą taryfą. Klient winien podać stan wodomierza w terminie do 10 dnia parzystego/nieparzystego miesiąca przyjętego cyklu rozliczeniowego. W przypadku nieobecności Klienta, ODCZYTYWACZ pozostawi kartę pocztową odczytu wodomierza. Należy ją niezwłocznie wypełnić i wrzucić do skrzynki pocztowej. Zużycie wody zostanie rozliczone na podstawie podanego wskazania wodomierza. Jeżeli Klient nie zgłosi odczytu wodomierza rozliczenie należności odbywać się będzie na podstawie średniego zużycia wody w okresie ostatnich 3 miesięcy, a gdy nie będzie to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego. |